Integritetspolicy - Scandinavian Luxury AB - uppdaterad 2019-02-20
Vi tycker att din personliga integritet är viktig och vår målsättning är att ha en väldigt
hög nivå av datasäkerhet. Vi kommer inte att sälja dina uppgifter vidare till något
annat företag.
Nedan beskriver vi hur vi hanterar dina personliga uppgifter. Om du har några frågor är
du välkommen att kontakta oss.
Ansvarig för personuppgifter
Scandinavian Luxury AB, org. nr 556721-6170, med adress Brunnsgatan 21 A, 111 38 Stockholm,
är personuppgiftsansvarig för företagets behandling av personuppgifter.
När samlar vi in dina uppgifter?
När du besöker vår plattform, när du köper våra varor samt när du kontaktar vår
kundservice måste vi samla in och behandla dina personuppgifter. Informationen vi
samlar in vid ett köp måste vi göra för att kunna ingå ett avtal med dig som kund.
Vad samlar vi in om dig som kund?
1. Vid köp samlar vi in
Namn
Epost
Personnummer (beroende på betalsätt)
Adress (Faktura- samt leveransadress)
Telefonnummer
IP-adress
Betalningsinformation
Betalningshistorik
Information om ditt köp (produkter)
Din inställning till nyhetsbrev
Behandling
* Kontroll av möjliga betalsätt - vilket kan inkludera en kreditprövning
* Leverans av beställning
* Hantering av reklamationer och garantiärenden
Laglig grund
Dessa uppgifter behandlar vi för att kunna fullgöra avtalet gentemot dig. Skulle vi inte
få dessa uppgifter skulle vi inte kunna ingå avtal med dig som kund.
Lagringsperiod
Vi lagrar dessa uppgifter minst 84 månader (7 år) efter färdig leverans och färdig
betalning för att kunna hantera alla typer av reklamationer och garantiärenden på ett
tillfredställande sätt för dig som konsument.
2. Kundserviceärenden
Namn
Epost
Adress (Faktura- samt leveransadress)
Telefonnummer
IP-adress
Köphistorik
Tekniska uppgifter i avseende din utrustning
Behandling
* Utredning av klagomålsärenden
* Utredning av supportärenden (inkluderar teknisk support)
Laglig grund
Dessa uppgifter lagrar vi för att vi anser att det ligger i vårt gemensamma intresse att
lösa de problem som uppstått på ett tillfredsställande sätt för båda parter.
Lagringsperiod
Vi lagrar dessa uppgifter minst 84 månader (7 år) för att kunna hantera alla typer av
reklamationer och garantiärenden på ett tillfredställande sätt för dig som konsument.
3. Dataloggar
Tekniska uppgifter avseende din utrustning
Namn
Epostadress
IP-adress
Personnummer (I vissa fall)
Behandling
* Utredning av klagomålsärenden
* Utredning av supportärenden (inkluderar teknisk support)
Laglig grund
Dessa uppgifter lagrar vi för att vi anser att det ligger i vårt gemensamma intresse att
lösa de problem som uppstått, eller kan uppstå på ett tillfredsställande sätt för båda
parter. Detta inkluderar också eventuella rättsliga förpliktelser som kan uppstå vid
missbruk av vår tjänst.
Lagringsperiod
Vi lagrar dessa uppgifter max 1 månad för att kontinuerligt kunna förbättra vår
applikation och för att kunna säkerställa att allt blivit korrekt vid ditt köptillfälle.
Från vilka källor hämtar vi dina uppgifter?
Utöver de uppgifter som du tillhandahåller till oss samlar vi dessutom i vissa fall också
in:
1. Uppgifter om kreditvärdighet från upplysningsföretag, banker eller
kreditvärderingsinstitut
2. Uppgifter om adress för att säkerställa att vi har rätt adress till dig
Vilka delar vi dina uppgifter med?
- Varutransportörer (Logistik- och speditionsföretag)
- Betalningslösningar
- Marknadsföring (För våra nyhetsbrev och för att ge er möjlighet att ha synpunkter på vår service samt våra produkter)
- Statliga myndigheter (Om vi är skyldiga enligt lag)
När dina personuppgifter delas med ett företag som självt är personuppgiftsansvarigt
gäller det företagets policy för personuppgiftsbehandling.
Var behandlar vi dina uppgifter?
Vår målsättning är att alla dina personuppgifter skall behandlas inom EU/EES. Alla våra
IT-system finns för närvarande inom EU/EES.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar inte dina uppgifter längre än vi behöver beroende på vilket ändamål
lagringen avser. Uppgifter om lagringstid finns i delen “Vad samlar vi in om dig som
kund”
Vad har du för rättigheter som registrerad?
- Rätt till tillgång
Du kan max 1 gång per år begära utdrag där du på ett tydligt sätt redogör för vilken
information du vill ta del av. Det gör du genom att kontakta oss på de
kontaktuppgifterna vi har uppgett.
- Rätt till rättelse, begränsning eller radering
Du har rätt att begära att uppgifter korrigeras om du upptäcker felaktiga data. Du har
också rätt att begära att få data vi behandlar om dig raderad. Du har också rätt att
begära en begränsning i användningen av ditt data, till exempel om du har begärt
rättelse på någon uppgift.
- Rätt att flytta data
Du som har lämnat dina personuppgifter har i vissa fall rätt att få ut och använda dina
personuppgifter på annat håll (rätten till dataportabilitet) hos en annan
personuppgiftsansvarig. Vi är skyldiga att underlätta en sådan överflyttning av
personuppgifter. En förutsättning är att vi behandlar personuppgifterna med stöd av
ett samtycke från dig eller för att uppfylla ett avtal med dig och det gäller bara sådana
personuppgifter som du själv har lämnat.
Hur hanterar vi personnummer?
Vi använder ditt personnummer i de fall det är motiverat. Antingen för att förenkla för
dig som kund eller för att kunna göra kontroller som enkom är möjligt med
personnummer. Personnummer tar vi bort ur vårt system så fort det inte längre behövs.
Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi arbetar kontinuerligt med säkerhetshöjande åtgärder för att säkerställa att dina
personuppgifter inte hamnar i orätta händer.
Datainspektion
Datainspektion skall säkerställa att vi tillämpar den lagstiftningen som finns. Anser du
att vi hanterar personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna in en anmälan till
dem.
Hur kontaktar du oss vid frågor om vårt dataskydd?
Du kan alltid få svar på dina frågor genom att kontakt vår support via epost. Adressen
för att nå den är support@uret.se.
Detta dokument är levande och kommer att uppdateras fortlöpande när vi gör
förändringar. Du kan alltid hämta hem dokumentet från vår webbplats och du kommer
kunna se vilket datum det senast var uppdaterat.